donderdag 20 mei 2010

aardappelschotel met kaas

Vandaag hebben we een lekkere aardappelschotel gegeten.

Ingrediënten:
200 gram belegen of extra belegen kaas, geraspt
1 kg aardappels
1 teentje knoflook
boter
kruidenzout (dit heb ik niet, ik heb Italiaanse kruiden gebruikt)
2 bekertjes Bulgaarse yoghurt (ik heb Turkse yoghurt gebruikt)
nootmuskaat
1 theelepel mosterd
zout en peper

Verwarm de oven voor op 220 graden C. Wrijf een ovenschaal in met het doorgesneden teentje knoflook (ik heb het gewoon uitgeperst) en beboter de schaal. Schil de aardappels, kook ze gaar en snijd ze in plakjes en leg een laagje op de bodem van de schaal. Bestrooi ze met kruidenzout, peper, nootmuskaat en een gedeelte van de geraspte kaas. Leg er vervolgens een laag aardappelplakjes op en bestrooi dit weer, ga zo door tot alles op is.
Roer de yoghurt los met zout, peper en mosterd en verdeel het mengsel over de aardappels. Strooi daarna het restant van de kaas daar weer over (ik heb het door de yoghurt geroerd, gaat ook goed.
Zet de schaal in het midden van de oven en bak hem ongeveer 20 minuten.

Zo ziet het eruit voor het de oven in gaat en zo als het eruit komt.

Lekker met een salade erbij. Smaakte heel goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten