vrijdag 1 oktober 2010

Fruitbomen gekocht

In september hebben wij twee fruitboompjes gekocht voor onze tuin. Het leek mij namelijk heel leuk en lekker om zelf een Engelse appelboom te hebben en ik ben gaan zoeken op internet. In Boskoop kwam ik een fruitbomenkwekerij tegen die deze soort appelboom verkocht.
Na onze laatste vakantie in Engeland in Augustus had ik nl. 4 van deze appels meegenomen met het plan er zowel een appeltaart als appelmoes van te maken. Grote plannen met 4 appels, het is dus alleen appelmoes geworden. Iedereen vond de appelmoes heerlijk en toen ben ik dus gaan zoeken.

Dit is onze Bramley Seedling appelboom. Hopelijk krijgen we volgend jaar alvast een paar appels.

Toen we dus bij de kweker rondliepen zagen we ook stoofperenbomen en ook dat vinden wij heerlijk en jullie raden het al, we hebben ook een stoofpeer gekocht.

Hier is onze Gieser Wildeman. Dus hier misschien ook al een maaltje aan volgend jaar.

1 opmerking: