maandag 19 maart 2012

Muffins met ahornsiroop en pecannoten

Het recept heb ik van het blog van Caroline "gepikt"en vandaag gemaakt.


Ingrediënten:
- 175 g boter
- 100 g lichtbruine basterdsuiker
- 50 g ahornsiroop
- 300 g zelfrijzend bakmeel (6 tl bakpoeder en aanvullen toto 300 gram met bloem)
- 2 tl mixed spices (of koek-en speculaaskruiden)
- 3 eieren, losgeklopt
- 100 ml melk
- 100 g pecannoten, grof gehakt
- 12 hele pecannoten voor decoratie, optioneel

Bereiden:
1. Verwarm de oven voor op180' C boven- en onderwarmte. Beleg een muffinbakvorm met 12 papieren vormpjes.
2. Doe de boter, met de suiker en ahonsiroop in een pannetje en verwarm tot  alles gesmolten is, roer goed. Laat het afkoelen.
3. Meng in een kom de bloem met de mixed spices of speculaaskruiden. Meng  het ahornsiroopmengsel erdoor, daarna de eieren en de melk. Roer alles tot het net gemengd is. Voeg dan de gehakte pecannoten toe en roer nog een keer door.
4.Verdeel het beslag in de muffinvorm en leg op ieder muffin een pecannoot. Zet de vorm 25 minuten in de oven en controleer met een satéprikker of de muffins gaar zijn.
5. Haal de vorm uit de oven, prik met een satéprikker een paar gaatjes in de muffin en verdeel 1 tl ahornsiroop over ieder muffin en laat ze helemaal afkoelen.

Ik las het recept en ze leken me erg lekker. Ik ben dus vanmiddag even aan de slag gegaan nadat ik pecannoten bij ons kaaswinkeltje heb gehaald. Toen ze klaar waren, heb ik er eentje gebracht in het kaaswinkeltje en ze vond het erg lekker.

1 opmerking:

  1. Ik moest Van Jean een reakzie maken. Ze zijn lekker he?

    Groetjes van Coen.

    BeantwoordenVerwijderen