zondag 18 september 2011

Frambozen & appel crumble vierkantjes

1 Brambley appel (goudreinet is ook een goede keus), geschild en in stukjes gesneden
100 gram zachte boter
175 zeef fijne tafelsuiker
1 ei
280 gram zelfrijzend bakmeel
125 ml melk
200 gram frambozen
Voor de crumble bovenkant
50 gram boter, in vierkantjes
85 gram zelfrijzend bakmeel
100 gram zeer fijne tafelsuiker
rasp van 1 citroen


Verwarm de oven voor 180 graden Celsius, en bekleed een 20 x 30 cm bakvorm met bakpapier.
Doe de appelstukjes in een pan met 2 eetlepels water en breng aan de kook. Laat ze enkele minuten koken tot de appel zacht is.
Maak ondertussen de crumble. Wrijf de boter samen met het bakmeel, suiker en citroenschil tot het op grote broodkruimels lijkt. Zet de schaal apart.
Klop de boter en suiker in een kom luchtig en voeg dan het ei toe. Voeg daarna het bakmeel en de melk toe en klop tot alles goed gemengd is. Roer er de appelstukjes door.
Doe het mengsel in de bakvorm en strijk de bovenkant glad en verdeel de frambozen over het cakemengsel.
Schep de crumble mix over de top en bak ongeveer 45 minuten in de oven goudbruin. Controleer of de cake gaar is, bak anders nog een paar minuten verder.

Het recept komt uit Good Food, september 2011.

Het is een makkelijk recept om te maken, het ruikt heerlijk en smaakt ook erg lekker.

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg lekker uit.........ga ik zeker eens proberen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig, ik rol van kaarten zo in een heerlijke blog met volgens mij heerlijke koekjes e.d.
    Ook hier volger van geworden, ik wil niets missen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, deze staat ook op mijn lijstje nog te bakken. Ik weet alleen niet of het er dit jaar nog van komt. Het ziet er in ieder geval erg lekker uit.
    groeten, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen